Produkter för exit management i s 4 hana (8)

Lastanalys (Memo-Box)

Lastanalys (Memo-Box)

Mätinstrument för att kontrollera tillståndet på din lågspänningsinfrastruktur. Memo-Boxen är ett mätinstrument för att kontrollera tillståndet på din lågspänningsinfrastruktur. Beroende på behov kan du välja mellan våra tre tjänstepaket. Paket 1 "Spänningskvalitet" tillsammans med Paket 2 "Lastanalys" ingår i det heltäckande paketet 2 "Nätanalys" (se bild). Våra tjänster: › Mätning och registrering av spännings- och strömförlopp under mätperioden › Mätning av olika parametrar för att bedöma spänningskvaliteten › Bedömning av möjliga störningsorsaker Dina fördelar i korthet: › Transparens över tillståndet på infrastrukturen i lågspänningsmiljö › Avlastning av personal och fokus på anläggningar (luftkonditionering, belysning, maskiner)
Riskhantering - SW, konsultation

Riskhantering - SW, konsultation

Vi tillhandahåller mjukvara för att hantera riskhantering inom cybersäkerhet. Även för allmän riskhantering. Vi kan digitalisera processer - interna revisioner, riskhantering, GRC, etc.
Genomförande i Påverkningsmodellen

Genomförande i Påverkningsmodellen

Efter processanalys och processdesign sker implementeringen inom företaget. Fokus här ligger på att stödja era anställda i förankringen av de nya processerna.
Tillgångsundersökningar - Undersökningar av arbetsaktivitet

Tillgångsundersökningar - Undersökningar av arbetsaktivitet

Tjänsten för Arbetsverksamhetsundersökningar består av att identifiera alla former av inkomst- eller arbetsverksamhet för individen, anställda, egenföretagare, underordnade eller pensionerade, som kan utnyttjas och åtgärdas vid rättslig återvinning av fordringar (uttag av en del av lönen eller pensionen). Data som tillhandahålls bland resultaten av undersökningen inkluderar huvudsakliga uppgifter om arbetsgivaren, företagsnamn, adress till kontoret, telefonnummer och ekonomisk uppskattning av lönen/intäkterna från individen, officiella uppgifter från det Nationella Företagsregistret vid egen verksamhet, uppgifter om den pensionerande myndigheten och uppskattning av det mottagna pensionsvärdet vid pension. Undersökningen, som är användbar i alla fall där det är nödvändigt att bedöma individens ekonomiska situation, kan vara riktad eller kombinerad med andra tjänster.
Lean Management: Grunder och Metoder för Lean Management

Lean Management: Grunder och Metoder för Lean Management

Kärnidén och kärnprinciperna för Lean Management (LM), de vanligaste LM-verktygen, genomförande av kärnprinciperna i praktiken, övning av metoderna med hjälp av företags exempel, säkerställande av en framgångsrik introduktion, projektplanering för multiplikation av LM. Förmedlingsmetoder ------------------------------------- Rhein S.Q.M. tränare kopplar samman specifika teoretiska grunder med praktiska exempel i form av övningssekvenser med deltagarna, så att grunderna och metoderna för Lean Management förstås på ett praktiskt sätt. Seminarlängd -------------------------- 2,0 – 4,0 dagar (beroende på kundens önskemål)
Prognoshantering

Prognoshantering

Varför upprätta en prognos? För att kvantifiera de mål som ska uppnås För att bedöma livskraften i ett projekt (lansering av en ny verksamhet, en ny produkt, erövring av en ny marknad, förvärv av mark eller utrustning) För att uppskatta de finansiella behov som måste mobiliseras (särskilt om den hälsomässiga och/eller ekonomiska horisonten skulle bli dyster) För att identifiera risken för finansiella svårigheter så att de kan åtgärdas snabbt (det är viktigt att kunna hantera dessa svårigheter i förväg och inte "med kniven mot strupen", förhandla om kassakrediter, få ett lån, skjuta upp ett projekt) För att identifiera avvikelser mellan dina resultat och dina prognoser (genom att åtgärda detta optimerar du hanteringen av ditt företag) Av alla dessa skäl, överlåt oss att utföra din finansiella prognos som kommer att skickas till dig inom 48 arbets timmar.
Administrativ Hantering - Frigör dig från tidskrävande uppgifter som hindrar din utveckling

Administrativ Hantering - Frigör dig från tidskrävande uppgifter som hindrar din utveckling

Agenda hantering, möten, resor, brev, e-post... Skrivande av brev, anteckningar, sammanfattningar, protokoll,... Formatering av tabeller och PowerPoint-presentationer Administrativa åtgärder Gränssnitt mellan ditt företag och dina externa kontakter Allmänna tjänster (hantering av beställningar och inköp inom logistik, telefoni, utrustning, förnödenheter,...) Förhandlingar med leverantörer och kostnadsoptimering DINA FÖRDELAR Ingen mer tid som går förlorad på att hantera all pappersarbete Optimering av din interna hantering Du fokuserar dina resurser på utvecklingen av din verksamhet Befriad från administrativa begränsningar kan du leda ditt företag med mer lugn
Projektledningshjälp

Projektledningshjälp

Som en del av AMOA säkerställer vi alla steg i design, konstruktion och implementering som ingår i projekt för omstrukturering av informationssystem baserade på programvara: - Definition av styrdokumentet, hjälp med val av lösning, projektorganisation och projektets påverkananalys som är specifika för designfasen - Stöd till verksamheterna vid implementeringen av lösningen (hantering av relationen med integratören, uttryck för behov, stöd vid testning, skrivande av funktionsspecifikationer, utbildning av användare) samt förberedelse för den löpande driften (organisation av funktionell administration och intern support, val av underhållsleverantör) - Upprättande av en utvärdering och återrapportering av erfarenheter i post-projektfasen